loading...
بسیجی سلام
سجاد عاشوری بازدید : 234 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

من پسری هستم 17 ساله . 2 سال هست که...

 

من پسری هستم 17 ساله . 2 سال هست که اینکارو انجام میدم گاهی وقتا روزی 5 بار هم شده که اینکارو انجام میدم.. و در طی این مدت آثار اونو در خودم حس نمیکردم...اما حدود 3 هفته ای هست که یکدفعه ظاهر شدند...از همه بیشتر آثار روحی اون هست که اذیتم میکنه...انگار خودم نیستم یه ادم دیگه شدم و وقتی میخوام به یه موضوع فکر کنم اصلا تمرکز ندارم و نمیتونم...حتی سر کلاس درس نمیتونم گوش بگیرم ...یعنی اینقد کم انرژی و بی حال شدم...حافظم ضعیف شده ... احساس افسردگی دارم و الان حدود یک هفته هست که ازش دور شدم و میخوام ترکش کنم...میخواستم ببینم آثار از بین میره و نشاط و روحیه من بر میگرده؟؟طی چه مدت .؟خواهش میکنم هر چه سریعتر به من پاسخ بدید شاید روحیم برای ترکش بهتر بشه.با تشکر.

پاسخ: 

با سلام و تشکر به خاطر ارتباط تان با این مرکز.
اینكه متوجه زشتی این عمل و آثار مخرب آن شده‌ و تصمیم به ترك گرفته‌اید، خیلی خوب است. خود را دست كم نگیرید و عزت نفس داشته باشید . جان تان را بزرگ تر از آن بدانید كه در مقابل این عمل زشت ذلیل شوید. از بین رفتن اثرات عادت زشت خودارضائی بستگی به مدتی كه شخص به آن گرفتار بوده، تعداد دفعات انجام آن و قدرت بدنی دارد. اثرات در بدن افراد متفاوت است. اما خوشبختانه بیش تر اثرات سوء آن با ترك این عمل از بین خواهد رفت. پس جای نگرانی نیست. در این جا ابتدا به بعضی آثار سوء استمنا و سپس توصیه‌هائی برای ترك آن می‌پردازیم:
1- به نظر تمام فقهای اسلام هر عملی به غیر از راه شرعی (ازدواج) كه موجب شود كه منی از انسان خارج شود، حرام قطعی و جزء گناهان بزرگ است. هیچ عذری هم موجب جواز این عمل نمی‌شود.
2- به نظر علمای علم اخلاق این عمل یكی از بزرگ ترین موانع رشد و تعالی انسان است.
3- در روایات اسلامی این كار بسیار زشت شمرده و از آن نهی شده است. از امام صادق (ع) از حكم آن می‌پرسند، می‌فرماید:
گناه بزرگی است كه خداوند متعال در قرآن مجید از آن نهی فرموده، استمنا كننده مثل این است كه با خودش ازدواج كرده است . اگر كسی را كه چنین كاری می‌كند بشناسم، با او هم‌غذا نمی‌شوم.
امام صادق (ع) می‌فرماید: « سه دسته‌اند كه خداوند با ایشان سخن نمی‌گوید و به نظر رحمت به ایشان نمی‌نگرد و پاك شان نفرموده و برای شان عذاب دردناكی است: ... یكی از آن ها كسی است كه به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج كند.
4- عالمان و پزشكان منصف هم هیچ كدام این عمل را تجویز نكرده‌ و این عمل را خوب و پسندیده نمی‌دانند. در این جا بعضی از آثار جسمی و روانی استمنا را به اختصار متذكر می‌شویم. این عمل، مبتلایان را به ضعف قوای شهوانی دچار می‌كند، ترسو و بی‌حال بار می‌آیند، شهامت و درستی از آنان سلب می‌شود، چه بسا اشخاصی هستند كه در عنفوان جوانی در اثر مبتلا شدن به استمنا به شدت دچار ضعف قوای جسمی و روحی می‌شوند. این عمل غیر طبیعی، رابطه نزدیكی با حواس پنجگانه، به خصوص بینائی و شنوائی دارد، به اینكه دید چشم را ضعیف كرده و حس شنوائی را نیز تا اندازه‌ قابل توجهی از كار می‌اندازد. چشم‌های آن ها سیاهی می‌رود و دچار سرگیجه می‌شوند، همچنین به طور مدام، صدای ناهنجاری در گوش خود احساس می‌كنند كه بسیار ناراحت كننده است. علاوه بر این ها تحلیل رفتن قوای جسمانی و روحانی، كم‌شدن خون، پریدگی رنگ، نقصان قوای حافظه، لاغری و ضعف و سستی زیاده از حد، بی‌اشتهائی، كج خلقی، عصبانیت و هزاران آفت دیگر از بیماری هائی است كه گریبان مبتلایان به استمنا را خواهد گرفت. با توجه به مطالب بالا و فهمیدن مشكلات و مضرات استمنا برخی نكته‌ها را به شما توصیه می‌كنیم:
1- این عمل با تمام بدی كه دارد ،قابل درمان است. بیش ترین آثار شومی كه به واسطه آن به وجود آمده است ،در مدت كوتاهی پس از قطع آن برطرف می‌شود، زیرا كه نشاط و نیروی جوانی می‌تواند بیش تر ضایعات گذشته را جبران كند.
هیچ وقت یاس و ناامیدی را نباید به خود راه داد. بنابراین نخستین و لازم‌ترین موضوعی كه باید به آن توجه داشت ،امكان سریع ترك این عادت و نجات از عواقب آن است.
2- همه پزشكان معتقدند كه برای ترك هر نوع عادت، قبل از هر چیز تصمیم و اراده لازم است . این موضوع را اصلا نباید دست كم گرفت. البته ممكن است كه خیلی از جوانان این‌گونه برداشت كنند كه ما قادر به تصمیم‌گیری نیستیم و اراده از ما سلب شده ، ولی مساله این جاست همین كه این مقدار اراده دارید كه در جائی كه شرایط آن نیست این كار را نمی‌كنید، همین مقدار كفایت می‌كند . اگر بارها تصمیم گرفتید و شكست خوردید، باید توجه داشت كه شكست مقدمه پیروزی است.
3- احساس گناه افراطی، نه طبیعی موجب فزونی سطح اضطراب در شما می‌گردد . افزایش اضطراب ناخواسته تمایل شما به انجام این عمل (كه به نوعی آرامش كاذب و موقتی به شما می‌بخشد) را تشدید می‌كند. پس به جای احساس گناه افراطی( كه ثمره‌ای جز تشدید روحیات افسرده‌وار و تضعیف عزت نفس و اعتماد به نفس در شما ندارد) به القای روح امید در خود بپردازید.
4- از تلقین منفی به خود و توجیهات بی‌مبنا و همچنین بزرگنمائی شكست‌های گذشته به شدت پرهیز نمائید. تلقین مثبت و خوشبینی سهم به سزائی در ترك تدریجی این عمل دارد.
5- هرگونه پیشرفت خود را (هرچند اندك) مد نظر داشته باشید. هیچ‌گاه پیشرفت‌های خود را دست كم نگیرید.
6- به ما دستور داده شده است كه به صورت مداوم تصمیم قاطع بگیریم ولو اینكه نقض شود و تصمیم خود را بشكنیم، دو مرتبه، سه مرتبه و ... باید قاطعیت داشته باشیم، باید سعی خود را بكنیم، بالاخره جواب می‌دهد و موفق می‌شویم.
7- اگر موفق به ترك موقت این عمل (هرچند برای مدت چند روز شدید، این مطلب را از نظر دور ندارید، كه بازگشت و ارتكاب ناخواسته عمل، جزئی از فرآیند ترك محسوب می‌گردد. پس با كوچك ترین بازگشت، همه چیز را از دست رفته محسوب نكنید، بلكه با توبه دوباره از عمل، تصمیم قاطع خود را وارد مرحله ترك دیگری كنید. در صورت ارتكاب دوباره عمل، به جای یاس و ناامیدی كه مطلوب شیطان است، این نكته را به خود گوشزد نمائید كه فرصت جبران آن وجود دارد .بار دیگر مصمم‌تر و جدی‌تر از گذشته به فرآیند ترك خود برگشت نمائید.
8- اجتناب از هرگونه تحریك جنسی: اگر كسی انتظار داشته باشد كه فیلم‌ها و تصاویر مستهجن ببیند و در كوچه و خیابان به اندام دختران و زنان نگاه كند و با این حال آلودگی پیدا نكند سخت در اشتباه است.
9- پرهیز از تنهائی در مكان های مختلف، موقع خواب و ...
10- انجام ورزش، چون كه ورزش، مقدار فراوانی از انرژی‌های فكری و بدنی زاید را می‌سوزاند.
11- از معاشرت با كسانی كه شما را مستقیم یا غیر مستقیم به این عمل دعوت می‌كنند دوری كنید.
12- از صحبت كردن در مورد مسائل شهوت‌انگیز دوری كنید.
13- از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان اجتناب كنید.
14- از خوردن غذاهای محرك جنسی پرهیز كنید (موز، شكلات، انجیر، خرما، پیاز، فلفل و ...)
15- روزه گرفتن دو روز در هفته برای كم كردن حس شهوت‌جوئی شما بسیار مفید است، اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید، مثلا وعده غذائی ظهر را نخورید. سعی كنید به هنگام خواب، شكم شما بیش از حد معمول پر نباشد.
16- از نگاه كردن به بدن عریان خود نیز اجتناب كنید.
17- شب ها در موقع خواب، لباس كامل بپوشید و هرگز به رو نخوابید.
امیدواریم كه با به كار بستن این توصیه‌ها و همچنین به یادداشتن این مطلب كه استمنا یك عادت قابل ترك است و خیلی از افراد توانسته‌اند كه آن را ترك كنند، بتوانید شما نیز بر این عادت زشت و زیانبار چیره آیید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام خوش اومدین من هرروز آپم کپی برداری از این وبلاگ فقط با درج منبع مجاز میباشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    برای شادی امام زمان (عج) مایلید چندتا صلوات بفرستید؟
    از وبلاگ بسیجی سلام چقدر راضی هستین؟
    کانال تلگرامی بسیجی سلام

    کلام شهدا
    جبهه صحنه عاشق را و کربلا است،
    بسیجیان می‌آیند و در خون خود می‌غلتند و
     صحنه جنگ را رنگین می‌کنند ولی راضیند
     به رضای او، چرا که حسین(ع) آن طور
     به اینان آموخت. در این جهان هر چیزی
    بهترین دارد و مرگ نیز بهترین دارد.
    بهترین نوع مرگ شهادت در راه خداست.

    پاسدار شهید محمد رضا رمضانی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1300
  • کل نظرات : 383
  • افراد آنلاین : 29
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 203
  • آی پی دیروز : 274
  • بازدید امروز : 285
  • باردید دیروز : 549
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 834
  • بازدید ماه : 834
  • بازدید سال : 112,858
  • بازدید کلی : 1,024,963
  • کدهای اختصاصی
    کد موس کد کج

    کد کج شدن گوشه تصویر

    ابزار وبلاگ

    شهدای شاخص 95

    انرژی مثبت
    مانند پرنده باش که روی شاخه مینشیند و
    شاخه میلرزد
    ولی پرنده به آوازش ادامه
    میدهد
    چرا که مطمئن است بال و پر دارد
    کپی برداری از مطالب این وبلاگ

    بسیج و امام